Ik vond het leuk te zien hoe de leerlingen met het spel om gingen: samenwerken, zien wie een leidende rol neemt en andersom, hoe deze opdrachten aanzetten tot bewegen.

Alfred, De Ommezwaai – Arnhem

Zeer leuke activiteit en fijne afwisseling om tijdens wo, praktisch rekenen, of projectweek in te zetten. Kinderen zijn zeer enthousiast en hebben doel kunnen behalen tijdens deze les over duurzaamheid. Er zijn zelf leuke lessen bij te bedenken voor de groepen 1 t/m 8. De onderwerpen zijn prachtig voor themaweken e.d. Fijne uitleg en instructie van Angelique. Complimenten wij gaan de escapeboxen goed gebruiken op school.

Niels, Fredericusschool – Velp

Break The Box heeft ons een uitdagende, leuke escape game laten spelen met het thema duurzaamheid. De kinderen gingen door het aanbod van goede, diverse materialen direct samen aan de slag. Er was ruimte voor bewegen, lezen, rekenen, creatief en probleemoplossend denken. Echt een nuttige, maar ontzettend leuke afwisseling met de normale lessen!

Ramona, De Johannesschool – Arnhem

Een uitdagende escapemiddag gehad met Break into the box. De kinderen waren erg enthousiast en gedreven. Ze wilden allemaal de sloten openkrijgen. Super leuk dat er zoveel boxen waren per groepje. Ook waren de opdrachten verschillend en sloten aan bij de leeftijd van de kinderen. Erg leuk initiatief!

Maaike, groep 7, Daltonschool Prins Bernhard – Velp

Ik vond het een leuke les, waarbij leerlingen werden aangemoedigd om te bewegen om zo aan antwoorden te komen. De leerlingen waren enthousiast en de opdrachten waren goed op niveau (speciaal onderwijs). De leerlingen gingen ervaringsgericht te werk en waren echt opzoek in de ruimte naar antwoorden, waardoor ze wel in beweging moesten komen.

Vincent, De Rabot – Didam

Onze leerlingen van groep 7 zijn enthousiast bezig geweest met de escape game met bewegend leren. Ze houden wel van een ‘wedstrijdje’. We konden het spel buiten spelen. Het is een leuke afwisselende activiteit. De kinderen kennen natuurlijk allemaal het concept van de escape rooms en daardoor past het goed in de belevingswereld. Het mooie aan de escape game met bewegend leren is dat je de boxen steeds opnieuw kunt gebruiken. De kunst is om de vragen niet te makkelijk en ook niet te moeilijk te maken. Het kost wat tijd, maar gaandeweg ontwikkel je sets die je elk jaar opnieuw kunt gebruiken.

Carla, Fredericusschool – Velp

Het is leuk als je een paar weken met een specifiek thema werkt en dan dit spel in te zetten. Er kunnen wat meer vormen van beweging worden toegevoegd.

Brandon, Margarethaschool – Arnhem

Ik doe zelf de Pabo-ALO aan de Han en vond het leuk om te zien dat deze les gegeven werd door middel van bewegend leren. Doordat ik zelf de voordelen op school meekrijg aan deze manier van lesgeven, is het voor mij top om te zien dat het ook echt gebeurd. De leerlingen deden bijna allemaal actief mee. Ook de materialen waren erg goed verzorgd en voor mij als buitenstaander gemakkelijk om hulp te bieden aan de leerlingen door de goede uitleg.

De Ommezwaai – Arnhem

Het waren leuke opdrachten waarbij de leerlingen moesten samenwerken en bewegen.

Ingeborg, De Ommezwaai – Arnhem

Het leuke van deze games is dat een onderwerp waar de kinderen dagelijks mee te maken krijgen wordt gecombineerd met een lerende spelvorm. Kregen ze de informatie mee en waren ze tegelijkertijd fanatiek bezig met verschillende vaardigheden.

Fabiënne, De Ommezwaai – Arnhem

Er zat voldoende uitdaging in het spel en er waren opdrachten op verschillende niveaus. Zo had iedereen in het groepje wel wat te doen.

Colin, De Kempenaer – Arnhem

Ik vond het leuk dat de kinderen zelf moesten ontdekken hoe de opdracht werkte. Ze moesten goed zoeken en nadenken over de raadsels.

Lynn, Pieter de Jong – Arnhem

Break into the box is een hele fijne manier om kinderen out of the box te leren denken 😉
Mijn leerlingen zijn ontzettend enthousiast en het is een goed middel om te leren samenwerken. Ik heb gemerkt dat het fijn is als de groepjes bestaan uit 3 of 4 kinderen, op die manier zijn alle kinderen betrokken.

Angelique is toegankelijk en denkt graag mee als we ergens tegenaan lopen. De eerste keer was het even een stap om te beginnen met een box, omdat het best veel informatie is. Maar nu we zelf goed weten hoe de slotjes werken en hoe alles is opgebouwd is de drempel laag en zetten we het graag in. Gelukkig zijn er veel verschillende thema’s waar we uit kunnen kiezen.

Esther, groep 7, Obs De Kern – Ede

Leuke werkvorm, educatief en samenwerken. Zit een hoop potentie in!

Niels, groep 8, CBS De Schakel – Leersum

Ik vond het leuk dat kinderen zoveel samenwerkten en zo samen tot een oplossing konden komen. Het materiaal was ook erg mooi: Mooie boxen, goede opdrachten.

Yvonne, groep 7, CBS De Parel – Strijen

De leerlingen konden door samen te werken tot een oplossing komen. Het niveau was uitdagend. Met de hints erbij bleven ze door zetten.

Marije, groep 7, De Biezenhof – Halsteren

Heel leuk de samenwerking door leerlingen te zien en het is themagericht.

Carlijne, groep 7, De Biezenhof – Halsteren

Leuke opdrachten, mooi materiaal. Onze groep had iets meer tijd nodig.

Debby, groep 6, De Kroevendonk – Roosendaal

De leerlingen waren heel betrokken bij de opdrachten van de escape room, en na wat gepuzzel was er een gejuich als ze de box open kregen en weer naar de volgende box mochten.

Marjan, groep 7/8, De Vaart-Zuid – Ter Aar

Superleuk om de samenwerking te zien. En de skills om informatie te combineren tot een code.

Rob, groep 8B, De Zonnewijzer – Roermond

De escaperoom zit erg goed in elkaar. De kinderen zijn bij het zien van de blauwe boxen gelijk enthousiast. De opdrachtenkaarten spreken erg aan. Ook vind ik de opdrachten leerzaam en echt iets toevoegen. Goed gedaan!

Marlissa, groep 7/8, Gerardus Majella School – Onderdijk

Interessant om iets meer over andere feestdagen te weten te komen. Leuk als het thema later verder nog in de klas door de leraar behandeld wordt. De moeilijkheidsgraad van de opdrachten sloot aan bij het niveau van de kinderen. Ook leuk dat de slotjes niet alleen op cijfers open gingen, maar ook op kleuren. De tijdsdruk maakte het extra spannend voor ze. De kinderen waren erg enthousiast.

Regine, IBBO Dolomiet – Berg en Dal

De Break into the box van mediawijsheid is door de leerlingen enthousiast ontvangen. De opdrachten waren wisselend en stipten alle facetten aan van de media. Van social media tot fakenews. Het zat erg goed in elkaar.

Femke, groep 7/8, It Haskerplak – Oudehaske

Ontzettende leuke, leerzame aktiviteit. Sluit mooi aan bij de moderne vaardigheden van onderzoekend en ontdekkend leren. Kinderen waren erg enthousiast!

Wilma, groep 7/8, OBS De Wegwijzer – Dinxperlo

Alleen het zien van de boxen maakte me al nieuwsgierig naar de rest. Leuke, uitdagende opdrachten. Ga zo door! Leuke activiteit.

Monique, groep 7/8, OBS Pantarijn – De Meern

Leuke activiteit waar leerlingen aan de slag gaan met het thema duurzaamheid! Het leuke aan dit spel zijn de opdrachten, leuke / kundige docent, uitdagend voor de leerlingen.

Dennis, Lea Dasbergschool – Arnhem

Het was geweldig! Vooral leuk te zien hoe ontzettend gemotiveerd en betrokken alle kinderen waren. Maar ook de informatie was zo nuttig! En het spelelement was geweldig. Wat ook top was, was dat het ook echt lukte bij alle groepjes, dat maakte het tot een succes! Wat knap gemaakt en goed doordacht !

Olga, groep 7, Pancratiusschool – Enkhuizen

Leuke uitdagende vragen/spellen en afwisseling. Super goed over nagedacht! Complimenten!

Suzan, groep 6, Pieter Brueghelschool – Arnhem

De spelvorm en variatie in de opdrachten vond ik heel leuk. Voor onze HB+ groep had het iets moeilijker gemogen.

Laura en Mandy, HB+ groep, SBO De Bonte Vlinder – Den-Haag

Geschikt voor veel leeftijdsgroepen. Heel leuk dat je kunt aansluiten bij een thema dat actueel is.

Marleen, groep 8, Sol De Watervlinder – Hendrik Ido Ambacht

De escaperoom over mediawijsheid sloot goed aan bij de belevingswereld van de kinderen. Door de indeling van de opdrachten moesten de kinderen goed samenwerken en overleggen. De kinderen waren erg enthousiast en de escapegame was voor mijn groep voor iedereen binnen de tijd op te lossen.

André, groep 8, Kuyperschool – Andijk

Een gave escape ervaring gehad. De leerlingen waren enthousiast. Zij konden in meerdere groepjes aan de slag en waren gemotiveerd om samen naar de juiste oplossingen te zoeken.

Bob, groep 7, De Kuyperschool – Andijk

Deze manier van spelen zet aan tot samenwerken, in beweging komen op een laagdrempelige manier, spelvorm, meerdere vakken die samenkomen.

Mirja, Vierbeekcollege – Oosterbeek

Betrokkenheid van de kinderen, elkaars talenten gebruiken om verder te kunnen komen, samenwerken, spanning, leerzaam, nieuwsgierigheid opwekken, gewoon leuk!

Marino, groep 7, Pieter Brueghelschool – Arnhem

De leerlingen hebben een leerzame en coöperatieve middag gehad. Het was leuk om de drive te zien bij de leerlingen om de codes te kraken. Sommigen probeerden het te kraken zonder te lezen, maar het was toch belangrijk om te lezen. Zo kwamen ze ook tot gesprek/discussie. Ook weer goed om te zien dat 3 kapiteins op een schip niet werkt.

Gieta, groep 8, De Tulp – Hengelo

Zeer leuke game voor de bovenbouw! Alle leerlingen zijn actief en betrokken, en zonder samenwerken kom je er niet! Een aanrader dus!

Linda, groep 8, Pancratiusschool – Enkhuizen

Educatieve game, waarbij dit onderwerp voor leerlingen op een goede manier wordt aangeboden. Leerlingen leren anders dan normaal op deze wijze. Leerlingen leren niet alleen kennis, maar ook vaardigheden (samenwerken)

Lisanne, team 2, Praktijkschool PPL – Heerlen

De game is prima! Uitdagend, meerdere boxen om te openen… Een introductie(filmpje) is misschien ook leuk!

Manon, groep 8, Pancratius – Enkhuizen

Super leuke workshop waarbij leerlingen uitgedaagd worden om samen te werken en veel kennis opdoen door te ontdekken en met elkaar in gesprek erover te gaan. Leerlingen werden enorm uitgedaagd om samen te werken. Erg leuk was, dat 1 ll. aangaf dat hij ervaren had dat je door samen te werken pas echt verder komt.

Marijke, team 2, Praktijkschool PPL – Heerlen

Het is een nieuwe vorm van leren voor de kinderen. Het is leuk en uitdagend met informatieve opdrachten. Ook is het leuk dat ze veel moeten samenwerken Leuk dat ze veel moeten bewegen om de juiste spullen en informatie te verzamelen. De spanning zit hem in het juist kraken van de code.

Stephanie, Pieter de Jong – Arnhem

Dat alle leerlingen lekker bezig waren. De materialen zagen er mooi en verzorgt uit. We hebben wel een hele leuke middag gehad. Dank je wel dat je bij ons langs bent gekomen.

Peggy, Recon Openluchtschool – Rotterdam

Ik vond de game erg leuk en de kinderen moesten echt goed lezen om tot de goede antwoorden te komen. Ik vond het super leuk. Een duidelijke instructie vooraf en achteraf. Je liep rond en hielp waar nodig.

Ricky, groep 7, Sint Bavoschool – Harmelen

Op een leuke manier bezig geweest met het gebruik van Social Media. Alles goed voor elkaar, mooie materialen.

Sandy, groep 7/8, Matthieu Wiegmanschool – Bergen

Zelf lezen, puzzelen, op eigen wijze wijzer worden. Wie wil dat nu niet, zoveel betrokkenheid met een leuke juf voor de klas?

Sylvia, groep 7, Matthieu Wiegman – Bergen

De escaperoom zorgt ervoor dat de kinderen leren samenwerken en out of the box leren denken. Het vraagt om goede communicatie, een creatief denkvermogen en ontdekkende leren. De leerlingen waren super enthousiast en zouden dit wel vaker willen doen.

Tineke, groep 7, Sjaloomschool – Katwijk

We hebben de escapegame over Mediawijsheid gespeeld. De kinderen waren enthousiast. Vooral ook leuk om te zien dat de samenstelling van het groepje er niet toe doet. De kinderen waren ontzettend gemotiveerd en betrokken. Voor alle kinderen was er een succes ervaring om een box open te krijgen. De onderwerpen waren informatief en leende zich echt om het gesprek met elkaar aan te gaan over de media. Wat knap en goed doordacht in elkaar gezet.

Nicole, groep 7, DKC de Liaan – Helden

Het begrijpend lezen is op een goede manier geïntegreerd. Er wordt gebruik gemaakt van mooi, aantrekkelijk, uitdagend materiaal. Het onderwerp sluit aan bij de belevingswereld van groep 7.

Sanne, groep 7, De Kringloop, Arnhem

Buiten verwachting, weinig beeld bij wat ons te wachten stond. Prachtig dat de kinderen door te doen de weetjes tot zich kon nemen. Ik zag een heel betrokken klas.

Irma, groep 7, De Tweewegen – Wieringerwaard

Uitdagend voor elk kind, ze leren er samenwerken, met elkaar in discussie gaan. En onbewust zijn ze informatie aan het vergaren.

Jeroen, groep 8, OBS de Tweewegen

Educatief op een leuke manier. Leuke les, de kinderen waren erg gemotiveerd.

Karin, groep 8, De Zeester – Beverwijk